Παρουσίαση του παιχνιδιού “I Am Setsuna”


I-Am-Setsuna Preview

Το I Am Setsuna είναι ένα ιαπωνικό παιχνίδι ρόλων που ανέπτυξε η εταιρία Tokyo RPG Factory και κυκλοφόρησε από τη Square Enix. Το παιχνίδι έκανε το ντεμπούτο του στις κονσόλες PlayStation 4 και PlayStation Vita, στην Ιαπωνία, τον Φλεβάρη του 2016 και συνέχισε το ταξίδι του στον υπόλοιπο κόσμο, για τα PlayStation 4 και Microsoft Windows, τον Ιούλιο του 2016. Το I Am Setsuna αναμένεται να κυκλοφορήσει για την καινούρια κονσόλα Nintendo Switch, σαν ένας από τους τίτλους που θα συνοδεύσουν την κυκλοφορία της, στις 3 Μαρτίου του 2017.

ΠΛΟΚΗ

“Ένας δρόμος θυσίας, στις χώρες του αέναου χιονιού.”

Το νησί, στο οποίο η ιστορία μας εκτυλίσσεται, έχει αποκοπεί από τον υπόλοιπο κόσμο, λόγω του ατέρμονα, εδώ και αιώνες, χιονιά που το σκεπάζει. Ωστόσο, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες αποτελούν το μικρότερο από τα προβλήματα για τους κατοίκους, αφού ορδές δαιμονικών πλασμάτων εδραιώνουν όλο και περισσότερο την κυριαρχία τους στις γύρω περιοχές, πλησιάζοντας κάθε μέρα πιο κοντά στις πόλεις των ανθρώπων. Στο χωριό Nive, ένα έθιμο, το οποίο αναβιώνει κάθε δέκα χρόνια, θέλει μία από τις ανήλικες γυναίκες του χωριού να στέλνεται σε ένα ταξίδι προσκυνήματος, το οποίο θα καταλήξει στην αναπόφευκτη προσφορά της εκλεκτής, σαν θυσία για τους ισχυρότερους των δαιμόνων. Στα χρόνια που προηγήθηκαν, η διαδικασία αποτελούσε την μοναδική προστασία των ανθρώπων ενάντια στους εχθρούς τους, όμως όσο τα χρόνια περνούν, οι αριθμοί των τεράτων αυξάνονται με ταχύτερους ρυθμούς και το διάστημα ανάμεσα στα ταξίδια της θυσίας μικραίνει. Η Yuna… εεεε θέλω να πω Setsuna αρχίζει το ταξίδι της, σαν το επόμενο θύμα της μακράς παράδοσης. Η τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας.

Η ιστορία μας ξεκινάει με τον Endir, ένα μέλος μιας φυλής μασκοφορεμένων μισθοφόρων. Ο Endir θα ολοκληρώσει την πιο πρόσφατη αποστολή του σώζοντας ένα νεαρό κορίτσι από τα νύχια κάποιου κακόβουλου πλάσματος, μόνο και μόνο για να του ανακοινωθεί η καινούρια του αποστολή, να δολοφονήσει μία διαφορετική νεαρή κοπέλα, πριν εκείνη προλάβει να ξεκινήσει το ταξίδι της. Αυτή δεν είναι άλλη από την Setsuna.

Προειδοποίηση: Σ’ αυτό το σημείο τελειώνει το κομμάτι του άρθρου, που δεν περιλαμβάνει λεπτομέρειες για την πλοκή. Από ‘δω και πέρα μπορεί να υπάρχουν αποκαλύψεις που θα σας στερήσουν την χαρά του εντυπωσιασμού της ανακάλυψης.

I am Setsuna Characters

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

I am setsuna EndirENDIR:Ένα νεαρό μέλος της φυλής των μασκοφόρων, ο Endir βγάζει τα προς το ζην δουλεύοντας σαν μισθοφόρος, νοικιάζοντας το σπαθί του σε οποιονδήποτε έχει να προσφέρει τα απαραίτητα χρήματα, χωρίς να τον ενδιαφέρει η φύση της αποστολής. Είναι εντυπωσιακά ψυχρός και αποστασιοποιημένος, γνωστός για την δύναμή του και ξακουστός για το γεγονός ότι έχει φέρει εις πέρας κάθε αποστολή που του ανατέθηκε ποτέ. Ο Endir δεν γνωρίζει αφέντη και η αυτοδίδακτη τεχνική του στο σπαθί, έχει αναπτυχθεί αποκλειστικά μέσα από την εμπειρία του στις μάχες. Άλλωστε, η αποτελεσματικότητα του στη μάχη μιλάει από μόνη της.

Setsuna

SETSUNA:Ένα κορίτσι που σηκώνει στους ώμους το βάρος της μοίρας, να ταξιδέψει στις χώρες του μακρινού τέλους, σαν αντικείμενο θυσίας. Η Setsuna δεν δείχνει τον παραμικρό δισταγμό και προσφέρεται να θυσιαστεί για το καλό των ανθρώπων του νησιού. Είναι ειλικρινής, αγνή και τόσο ευγενική, που ακόμα και τώρα, στο επικίνδυνο ταξίδι της, ανησυχεί περισσότερο για τους προστάτες της, παρά για τον εαυτό της. Ωστόσο, η πίστη της, να ολοκληρώσει αυτό που την καλεί η μοίρα να εκπληρώσει, αποτελεί το ισχυρότερο από όλα τα υπόλοιπα χαρίσματά της.

I am Setsuna Aeterna

AETERNA: Πριν η Setsuna να γίνει το αντικείμενο θυσίας, η Aeterna αποτελούσε έναν ακόμα ταξιδιώτη, γεμάτο μυστήρια, που επισκέφτηκε το χωριό Nive. Τώρα, σαν στρατιώτης που αντιπροσωπεύει την ομάδα της θυσίας, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατοίκων του χωριού και η Setsuna τη θεωρεί αδερφή της. Η Aeterna έχει επενδύσει στο ταξίδι περισσότερο από κάθε άλλον και λόγω του ισχυρού αισθήματος ευθύνης, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτύχει στο καθήκον της. Γι’ αυτό και πολλές φορές θα έρθει σε αντιπαράθεση με τον Endir, του οποίου το μυαλό δεν καταφέρνει να διαβάσει.

I am setsuna Nidr

NIDR: Ένας έμπειρος ξιφομάχος, ο οποίος ήταν μέλος της φρουράς σε κάποιο από τα προηγούμενα ταξίδια θυσίας. Ο Auron…(μα τι με έχει πιάσει;) θέλω να πω Nidr είναι συνήθως περισσότερο χαρωπός από το αναμενόμενο και γι’ αυτό εκλαμβάνεται ως ανόητος από τους άντρες της Φρουράς της Πόλης. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την προηγούμενη εμπειρία του, αποτελεί τον άντρα, στον οποίο η ομάδα της θυσίας θα απευθυνθεί για βοήθεια. Εκείνος, θεωρώντας πως η ασφάλεια της Setsuna θα πρέπει να αποτελεί νούμερο ένα προτεραιότητα, όπως κάποτε ήταν γι’ αυτόν η προστασία της Nanase, αποφασίζει να ακολουθήσει την ομάδα.

I am Setsuna Kir

KIR: Ένα χαρούμενο αγόρι, μέλος μίας φυλής ανθρώπων, που κατέχουν εξωπραγματική μαγική ενέργεια. Η ομάδα τον συναντάει, ενώ εκείνος δέχεται επίθεση από μία ομάδα τεράτων στα Mysleigh Woods. Αφού εξουδετερώσουν τα τέρατα, ο Kir εξηγεί πως έχει ξεκινήσει μία αποστολή για τα Last Lands, τον ίδιο δηλαδή προορισμό, στον οποίο κατευθύνεται και η ομάδα. Μετά από κάποιες συζητήσεις και μερικές στιγμές υψηλής επικινδυνότητας, δέχεται να ταξιδέψει μαζί τους.

I am setsuna juliene

JULIENNE: Μία όμορφη νεαρή ιππότης-πριγκίπισσα, που κατέχει ένα σπάνιο είδος μαγείας. Η Julienne είναι η αρχηγός της φρουράς στο Royburg κι έχει κερδίσει τον σεβασμό και την πίστη των κατοίκων, στην ιερή αποστολή της προστασίας της πόλης από τα τέρατα. Ωστόσο, η ιππότης έχει αναλάβει και μία δεύτερη αποστολή, να αναστυλώσει το αρχαίο βασίλειο, του οποίου είναι απόγονος.

I am setsuna the reaperTHE REAPER: Ο Χάρος βρίσκεται σε μία συνεχή αποστολή(βγήκε παγανιά). Να σκοτώσει την Setsuna, πριν εκείνη προλάβει να φτάσει στον προορισμό της. Η πραγματική του ταυτότητα αποκαλύπτεται στο τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας μας.

 

ΓΡΑΦΙΚΑ, ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ

GraphicsΤην σκηνοθετική επιμέλεια του παιχνιδιού έχει αναλάβει ο Atsushi Hashimoto. Το παιχνίδι δεν προσπαθεί να καινοτομήσει στον τομέα των γραφικών, κάθε άλλο, αποτελεί μία νοσταλγική προσπάθεια, που στόχος της είναι να επαναφέρει το κλίμα της χρυσής εποχής των JRPGs της Square Enix. Το I Am Setsuna, προωθήθηκε σαν ένα indie παιχνίδι, που μνημονεύει την σειρά Final Fantasy και το Chrono Trigger. Σαν τέτοιο, έχει πετύχει τον στόχο του, με μία top-down(από πάνω προς τα κάτω) οπτική και αισθητική που θυμίζει RPG της δεκαετίας του ’90. Ωστόσο, αν και οι χαρακτήρες της ιστορίας θυμίζουν chibi ανθρωπάκια, ενώ την ίδια συνταγή ακολουθούν κι οι αντίπαλοι του παιχνιδιού, αυτό δεν σημαίνει ότι το οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, με μερικούς από τους αρχηγούς να είναι επιβλητικοί, ακόμα και τρομαχτικοί.

I am setsuna 100Η ατμόσφαιρα είναι νοσταλγική. Πέρα από την έκδηλη συγγένεια του I Am Setsuna με τους τίτλους που αναφέραμε παραπάνω, υπάρχει ένας αξιόλογος αριθμός στοιχείων που θα φέρουν στο μυαλό των παλιότερων rpg-άδων χαρακτήρες, καταστάσεις και σκηνικά από μία γκάμα αγαπημένων παιχνιδιών της δεκαετίας του ’90. Πέρα απ’ αυτό όμως, το Setsuna διέπεται από ένα συναίσθημα χαρμολύπης, μία εναλλαγή μεταξύ θλίψης και ελπίδας. Βυθισμένοι μέσα σ’ ένα πέπλο χιονιού, με το βάρος του επερχόμενου θανάτου της νεαρής κοπέλας στους ώμους τους, οι ήρωές μας θα περάσουν μία σειρά από δεινά, με μοναδικό στόχο να ολοκληρώσουν την ηρωική, αλλά και ταυτόχρονα δυσοίωνη αποστολή τους. Να μεταφέρουν ένα ανήλικο κορίτσι σαν θυσία στις Έσχατες Χώρες.

Τη μουσική επιμελείται ο Tomoki Miyoshi και το πιάνο του. Την αποστολή να συνοδεύσει, κάτι περισσότερο από αντιπροσωπευτικά, θα έλεγα, την ιστορία του ταξιδιού της θυσίας, αναλαμβάνει μία σειρά από νοσταλγικές, θλιβερές μελωδίες, εκτελεσμένες πάνω στα πλήκτρα του Miyoshi. Σε συνδυασμό με τα κατάλευκα τοπία, πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να ηρεμεί, παρακολουθώντας μία ταιριαστή μουσική παράσταση, που εγγυάται να γεννήσει συναισθήματα.

Combat

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΧΗΣ ΚΑΙ GAMEPLAY

Όπως έχω αναφέρει αρκετές φορές μέχρι τώρα, το I Am Setsuna αποτελεί μνεία σε παλιότερα παιχνίδια της Square Enix. Αυτό το στοιχείο δεν θα μπορούσε να λείπει από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός παιχνιδιού, το σύστημα μάχης και το gameplay του.

Galactic forceTo I Am Setsuna είναι βασισμένο σε ένα σύστημα Μάχης Ενεργού Χρόνου( Active Time Battle), θυμίζοντας απροκάλυπτα τα συστήματα μάχης του Chrono Trigger και Final Fantasy VI. Όταν ένας λάτρης των παιχνιδιών αυτού του τύπου έρθει σε επαφή με το σύστημα μάχης του Setsuna, νιώθει ότι γύρισε σπίτι του. Τα πάντα μοιάζουν γνωστά. Ο χρόνος κυλάει κατά την διάρκεια της μάχης, τα πορτρέτα των χαρακτήρων, στο κάτω μέρος της οθόνης, συνοδεύονται από μία μπάρα(ATB gauge) που γεμίζει καθώς ο χρόνος περνάει κι όταν πια η μπάρα γεμίσει ο χαρακτήρας είναι έτοιμος να δράσει. Στη συνέχεια, ο κάθε χαρακτήρας έχει να επιλέξει κάποια από τις αποκλειστικές του επιθέσεις(Techs), μία σειρά από διαφορετικές μαγικές τεχνικές. Επίσης, το παιχνίδι επιτρέπει στους χαρακτήρες να συνδυάσουν τις επιθέσεις τους, με μία ευρεία γκάμα από Combos, δύο ή τριών ατόμων, που υπόσχονται να επιφέρουν ένα μεγαλύτερο πλήγμα στους αντιπάλους τους. Τέλος, κάθε επίθεση μπορεί να ενισχυθεί ενεργά(είναι στον έλεγχο του παίχτη) με διαφορετικούς συντελεστές(Momentum), καταλήγοντας σε διαφορετικά αποτελέσματα, ανάλογα με τα Talismans, με τα οποία ο κάθε χαρακτήρας είναι εξοπλισμένος, ενώ από το παιχνίδι δεν λείπει ένα επιπλέον σύστημα τυχαίων bonuses(Singularities) στην διάρκεια της μάχης, που μπορούν να μεταβάλουν την πορεία της και κατ’ επέκταση τις αποφάσεις του παίχτη κατά την διάρκεια. Όταν οι τεχνικές μάχης(Techs) χρησιμοποιηθούν στο έπακρο τους, δηλαδή με Momentum, τότε μπορεί να αποκτήσουν μόνιμες επιπλέον δυνάμεις(Flux Bonuses), ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε Talisman.

x_strike_1Το γενικότερο gameplay εναλλάσσεται μεταξύ του ταξιδιού από την μία πόλη στην επόμενη, μέσω μίας οπτικής του γενικότερου χάρτη του κόσμου, τους διαλόγους της ομάδας με τους εκάστοτε χωρικούς, για απόκτηση πληροφοριών, που αποσκοπούν στην εξέλιξη της ιστορίας και μιας σειράς από δάση, βουνά, υπόγεια περάσματα και συντρίμμια, γεμάτα με τέρατα και αντικείμενα. Τα όπλα των χαρακτήρων, καθώς και τα Talismans αντικαθίστανται βαθμιαία, μέσω σεντουκιών ή με την αγορά τους από τον πλανόδιο πωλητή που μοιάζει να ακολουθεί την ομάδα στο ταξίδι της και κάθε επόμενο αποτελεί μία ισχυρότερη στατιστικά εκδοχή του προηγούμενου, χωρίς να υπάρχουν ιδιαίτερες επιλογές. Στην διάρκεια του ταξιδιού της, η ομάδα συνοδεύεται από μερικούς ακόμα πωλητές, που εμπορεύονται φαγητό, τις συνταγές για το οποίο ο παίχτης λαμβάνει, αφού ανακαλύψει τα απαραίτητα συστατικά και ένα μέλος του Magic Consortium, μιας ομάδας που εμπορεύεται Spritnites, πέτρες που περικλείουν μέσα τους ισχυρές μαγικές τεχνικές(Techs). Οι τεχνικές μάχης χωρίζονται σε ενεργητικές και παθητικές, με τις ενεργητικές να απευθύνονται ξεχωριστά στον κάθε χαρακτήρα, ενώ τις παθητικές να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους. Σε αντίθεση με τα όπλα, τα μαγικά αντικείμενα και το φαγητό, τα Spritnites απαιτούν κάποια συγκεκριμένα συστατικά, για την απόκτησή τους, τα οποία ο παίχτης λαμβάνει μετά από κάθε μάχη. Ωστόσο, ανάλογα με τον τρόπο εξόντωσης των αντιπάλων(φωτιά, νερό, χρόνος, σκοτάδι, φως κτλ), διαφορετικά αντικείμενα θα έρθουν στην κατοχή του. Τα Spritnites τοποθετούνται στα προαναφερθέντα Talismans, που κι αυτά με την σειρά τους προσφέρουν διαφορετικές ιδιότητες και διαφορετικά Flux Bonuses, δίνοντας στον κάθε παίχτη την ευκαιρία να φέρει το παιχνίδι στα μέτρα του. Σε κάθε περίπτωση το παιχνίδι φαίνεται να προσφέρει διάφορες επιλογές παραμετροποίησης χαρακτήρων, αντικειμένων και τεχνικών, με αποτέλεσμα ο κάθε παίχτης να έχει μία αρκετά διαφορετική εμπειρία του I Am Setsuna από τον προηγούμενο.

 

Comments

ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΗ ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ

Στα θετικά του I Am Setsuna συμπεριλαμβάνεται σίγουρα η νοσταλγία που θα δημιουργήσει σε κάθε έναν από τους λάτρες της σειράς Final Fantasy και του Chrono Trigger. Ποιά θα ήταν όμως τα δυνατά του στοιχεία, αν το παιχνίδι εξεταζόταν καθαρά από άποψη διασκεδαστικής αξίας;

  • Πολύ όμορφη ατμόσφαιρα, με το χιονισμένο τοπίο να σε καταπίνει, μια συνεχή εναλλαγή συναισθημάτων θλίψης και ελπίδας.
  • Ενδιαφέροντες χαρακτήρες, με βάθος, που κρύβουν πίσω τους ιστορίες, άξιες να τις ανακαλύψεις.
  • Ένα πολύπλοκο κι ενδιαφέρον σύστημα μάχης, που πέρα από την συγγένειά του με τα παιχνίδια που αναφέραμε, εμπεριέχει κάποια διαφορετικά στοιχεία κι επιτρέπει μία πληθώρα παραμετροποιήσεων, προσθέτοντας replay value.
  • Ένας κόσμος που σε ωθεί να τον σώσεις.
  • Μία μουσική επένδυση που ταιριάζει άψογα με την γενικότερη ατμόσφαιρα, προσθέτοντας με την σειρά της στο συναισθηματικό βάθος που προσφέρει το παιχνίδι.

Για να είμαστε, όμως, όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικοί, οφείλουμε να ρίξουμε μία ματιά στους τομείς που το I Am Setsuna ωχριά:

  • Setsuna snowΑπό κάποια στιγμή και μετά το χιονισμένο τοπίο μοιάζει επαναλαμβανόμενο, τα σημεία του παιχνιδιού που απαιτούν την μετάβαση των χαρακτήρων από το ένα μέρος στο άλλο, μέσω του γενικότερου χάρτη, φαίνεται να μην προσθέτουν κάτι στο παιχνίδι(πέρα από την σποραδική εμφάνιση κάποιων αντικειμένων στο έδαφος, με μορφή λάμψης) και οι χαρακτήρες σ’ εκείνα τα σημεία κινούνται εκνευριστικά αργά, χωρίς κανέναν προφανή λόγο. Κατά την ταπεινή μου εκτίμηση, οι δημιουργοί του παιχνιδιού είχαν αντιληφθεί την αδυναμία του παιχνιδιού σ’ αυτές τις μεταβάσεις από το σημείο Α στο Β και προσπάθησαν να προσθέσουν μερικές επιμέρους περιοχές(Side Areas), οι οποίες όμως ως επί το πλείστον είναι άδειες και περιλαμβάνουν χαρακτήρες που αφηγούνται κάποια ιστορία, η οποία της περισσότερες φορές δεν αφορά κανέναν. Θα μπορούσαν τουλάχιστον να προσθέσουν κάποια σεντούκια με αντικείμενα ή κάποιο άλλο στοιχείο που να ωθούσε τον παίχτη να τις εξερευνήσει.
  • Όλοι οι χαρακτήρες έχουν βάθος και είναι ενδιαφέροντες. Όλοι πλην του πρωταγωνιστή! Το καταλαβαίνω ότι είναι μία συνηθισμένη μέθοδος μεταξύ των παιχνιδιών αυτού του είδους, να δίνουν στον κεντρικό χαρακτήρα λιγότερο χώρο για προσωπική εξέλιξη και ενεργή συμμετοχή στους διαλόγους, για να καλλιεργήσουν στον παίχτη την αίσθηση ότι βρίσκεται ο ίδιος μέσα στο παιχνίδι, αλλά ο Endir από κάποιο σημείο και μετά θα μπορούσε να πιάσει μία κάμερα, αποτελώντας τον camera man κι όχι τον πρωταγωνιστή της ταινίας του.
  • Easy Mode. Επίσης καταλαβαίνω ότι μιλάμε για ένα RPG παιχνίδι κι όπως όλα τα παιχνίδια σ’ αυτήν την κατηγορία, με λίγο grinding και λίγο farming εδώ κι εκεί, τερματίζονται χωρίς πολλά πολλά προβλήματα και δυσκολίες. Ωστόσο, το I Am Setsuna παραείναι εύκολο. Άπαξ και κατανοήσεις τα βασικά στοιχεία της μάχης (Techs, Momentum, Combos, Flux Bonuses) δεν σε σταματάει τίποτα. Έπιασα τον εαυτό μου να χρησιμοποιεί ένα σετ από Techs και Combos από τις πρώτες περιοχές, μέχρι τα Calm… εεεε θέλω να πω Last Lands, σκορπώντας χωρίς πολύ προσπάθεια τον θάνατο σε οτιδήποτε βρέθηκε στον δρόμο μου. Μόνο προς το τέλος, ο βαθμός δυσκολίας φάνηκε να αυξάνεται κάπως απότομα και σ’ εκείνο το σημείο, μετά από δεκαπέντε και πλέον ώρες παιχνιδιού αναγκάστηκα να αναζητήσω κάποιο πιο αποτελεσματικό σύστημα μάχης.
  • Nidr-AuronΤετριμμένη πλοκή. Αν αναρωτιέστε γιατί σε διάφορα σημεία η γλώσσα μου μπερδευόταν, αυτό είναι γιατί η ιστορία του I Am Setsuna, δεν είναι τίποτα άλλο από μία παραλλαγή της ιστορίας του Final Fantasy X. Το παιχνίδι φυσικά σχεδιάστηκε για να προκαλέσει νοσταλγία στους fans του FFX, θα μπορούσε όμως να προσθέσει περισσότερες ανατροπές στην πλοκή του, έτσι ώστε να μας εντυπωσιάσει. Κάτι τέτοιο δεν έγινε.
  • Τέλος, αν και το παιχνίδι δίνει την φαινομενική επιλογή ανάμεσα σε έναν μεγάλο αριθμό Techs, αντικειμένων και Talismans, σε τελική ανάλυση, τα όπλα διαβαθμίζονται από το πιο ανίσχυρο στο ισχυρότερο, τα Talismans είναι απλά εκεί για όσους θέλουν να τροποποιήσουν τα Techs τους(κάτι που λόγο της ευκολίας του παιχνιδιού, δεν θα απασχολήσει στο ελάχιστο τους παίχτες που επιθυμούν απλά και μόνο την ολοκλήρωσή του), ενώ από την αρχή είναι ξεκάθαρο ποιες τεχνικές αποτελούν μία υπογεγραμμένη συνταγή, για την καταστροφή των αντιπάλων.

Η γενική αρχή μου παίζοντας το I Am Setsuna ήταν: Σφάξε τέρατα με τον πιο γρήγορο πιθανό τρόπο, για να προχωρήσει το story, μάζεψε όσα αντικείμενα σου πετάξουν τα τέρατα, πούλα τα όλα, αγόρασε όσες τεχνικές είναι διαθέσιμες σ’ αυτό το σημείο του παιχνιδιού, αγόρασε τα ισχυρότερα όπλα και μην κοιτάξεις ποτέ πίσω. Και για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού… λειτούργησε μια χαρά.

Μετά από όλ’ αυτά όμως, ίσως ν’ αναρωτιέστε αν τελικά το I Am Setsuna αξίζει ή όχι. Η τελική ετυμηγορία μου είναι ότι το I Am Setsuna… αξίζει. Είναι ένα παιχνίδι που κυλάει ευχάριστα, έχει πολύ όμορφο κλίμα, μουσική επένδυση, ακόμα και replay value, ανάλογα με το τι σκοπό έχει ο καθένας. Μπορεί να μην είναι η τελευταία λέξη των JRPGs και μπορεί να φαίνεται τετριμμένο, η ιστορία του χιλιοειπωμένη και οι μάχες του επαναλαμβανόμενες, όμως την δουλειά του την κάνει. Είμαι σίγουρος ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, hardcore παίχτες δεν περίμεναν την δική μου παρουσίαση για να δοκιμάσουν το I Am Setsuna, αφού, όπως κι εγώ, έτσι κι εκείνοι περίμεναν την άφιξη του παιχνιδιού με τα σάλια τους να τρέχουν, πεινασμένοι για ένα κομμάτι νοσταλγικής JRPGίλας στα χνάρια του Chrono Trigger. Ωστόσο, ακόμα και για τους νεότερους gamers, θεωρώ πως το συγκεκριμένο παιχνίδι αποτελεί μία αξιόλογη επιλογή, που θα τους ταξιδέψει σε μία όμορφη περιπέτεια και μία ιστορία, η οποία όσες φορές κι αν ειπωθεί, δεν πρόκειται να χάσει την γοητεία της.

Υ.Γ: Κάθε φορά που κοιτάζω τον Nidr, δεν μπορώ να σταματήσω να φέρνω στο μυαλό μου τον Auron…

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *