Cardfight!! Vanguard – Πως παίζεται και κάποια tips!


Φανταστείτε…Ένας πλανήτης όμοιος με την Γη, ο πλανήτης Cray. Μαινόμενες μάχες μεταξύ των clans και πάντα κάποιος να τους οδηγεί στην «πρώτη γραμμή». Ο Vanguard!!

Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.

Cardfight!! Vanguard! Το παιχνίδι με το ομώνυμο anime series το οποίο σε λίγο χρονικό διάστημα έχει ταρακουνήσει τα νερά του κόσμου των καρτοπαίχνιδων και συνάρπασε με την μεθοδικότητα και την στρατηγική του.

Ας περάσουμε στην επεξήγηση των καρτών και των κανόνων με βάση το rulebook που προμηθεύει η Bushiroad:

Αρχίζοντας το παιχνίδι

1

  1. Μια κάρτα με Grade 0 τοποθετείται στον κόκκινο κύκλο με το «V» ανάποδα, όπως και στην εικόνα. Εκεί είναι η θέση του Vanguard.
  2. Ανακατεύεται η υπόλοιπη τράπουλα.
  3. Με τυχαίο τρόπο επιλέγεται ποιος θα παίξει 1ος
  4. Ο κάθε παίχτης τραβάει 5 κάρτες
  5. Έπειτα ο κάθε παίχτης μπορεί να αλλάξει όσες κάρτες θέλει από το αρχικό του χέρι και να τραβήξει τον ίδιο αριθμό. Αυτό αποσκοπεί ώστε στο αρχικό του χέρι ο κάθε παίχτης να έχει τουλάχιστον μια κάρτα Grade 1, 2 και 3.
  6. Το παιχνίδι αρχίζει…STAND UP!! VANGUARD!! Και την ίδια στιγμή γυρίζεις τον Vanguard έτσι ώστε να τον βλέπει και ο αντίπαλος.

 

Ο γύρος του κάθε παίχτη

 

2

 

 

  • Stand and Draw!

 

Ο παίκτης που αρχίζει ο γύρος του τραβάει μια κάρτα και φέρνει σε κάθετη θέση όσες κάρτες ήταν σε οριζόντια από προηγούμενο γύρο (δλδ. Δεν ισχύει για τον 1ο γύρο του παιχνιδιού).

  • Ride Phase!

Μία φορά τον γύρο σε αυτή τη φάση στην θέση του Vanguard ο παίχτης μπορεί να κατεβάσει έναν άλλο Vanguard τοποθετώντας την καινούργια κάρτα πάνω από την προηγούμενη. Ο καινούργιος Vanguard πρέπει να είναι ίδιου ή ενός Grade μεγαλύτερου από τον προηγούμενο. Δλδ. ,σε μια φυσιολογική εξέλιξη στον 1ο γύρο πάνω στον Grade 0 Vanguard ο παίχτης τοποθετεί έναν Grade 1 Vanguard , στον επόμενο έναν Grade 2 κτλ.

 

  • Main Phase!

Call Rear Guard είναι η τοποθέτηση ενός unit στους πράσινους «R» κύκλους με Grade όχι παραπάνω από αυτό του Vanguard.

Τα βέλη ανάμεσα δείχνουν την ικανότητα των rear guards να μετακινούνται είτε μπρος είτε πίσω στην ίδια στήλη.

Επίσης, οι ικανότητες (Skills) των καρτών με την ονομασία “ACT” μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο σε αυτή την φάση του γύρου.

  • Battle Phase

3

 

Η ώρα που όλοι περιμέναμε! Ώρα για επίθεση!!

Όταν ο παίχτης θέλει ένα unit να κάνει επίθεση, δηλώνει την επίθεσή του γυρνώντας το οριζοντίως (Rest). Μόνο τα units που είναι στην μπροστά γραμμή μπορούν να επιτεθούν.

Επίσης, εάν τα πίσω units έχουν την ικανότητα Boost (Grade 0 και 1), όταν το στην ίδια στήλη κάνει επίθεση, τότε και το πίσω γίνεται Rested και δίνει το Attack Power στο μπροστά unit.

4

 

Ο επιτιθέμενος έχει την ικανότητα να αμυνθεί στην επίθεση ρίχνοντας στον κύκλο του Guard «G» κάρτες που να είναι το ίδιο ή μικρότερο Grade από τον Vanguard που έχει στο πεδίο του. Ο αριθμός που έχει στην αριστερή πλευρά της κάρτας με την «Ασπίδα», είναι το Defense Power της κάρτας και προστίθενται στο Attack Power του unit που δέχτηκε την επίθεση. Στο τέλος της επίθεση, όσα units καλέστηκαν στο Guard Zone καταλήγουν στο Drop Zone.

5

 

Εάν το unit που έκανε επίθεση ήταν ο Vanguard, τότε έρχεται το Drive Check!! (σημείωση: πρώτα ο αμυνόμενος ρίχνει τα units για guard και μετά γίνεται το Drive Check!)

Με το Drive Check o επιτιθέμενος παίχτης τραβάει την 1η κάρτα και την δείχνει, τσεκάροντας αν στο πάνω δεξιά μέρος της υπάρχει εικονίδιο με Trigger. Αν υπάρχει και η trigger κάρτα είναι του ίδιου clan με ένα από τα unit στο πεδίο, τότε δίνει +5000 Attack Power σε όποιο unit θέλει στο πεδίο και ανάλογα με το trigger κάνει μια από τις παρακάτω ενέργειες:

6

  • Draw Trigger: Ο παίχτης τραβάει μια κάρτα
  • Critical Trigger: Δίνει +1 critical σε ένα unit
  • Heal Trigger: Εάν ο παίχτης έχει ίδια ή περισσότερα damage από τον αντίπαλο, τότε ο παίχτης διαλέγει μια κάρτα από το damage zone και την στέλνει στο Drop Zone.
  • Stand Trigger: Ένα Rested Rear Guard γυρίζει σε Stand Position (και επομένως μπορεί να ξαναεπιτεθεί)

 

Στην συνέχεια, συγκρίνονται οι επιθέσεις του επιτιθέμενου unit με του αμυνόμενου και αν του επιτιθέμενου ήταν ίδια ή μεγαλύτερη, η επίθεση ήταν επιτυχείς (σημείωση: εάν ήταν μικρότερη, η επίθεση απλά αποτυγχάνει και δεν γίνεται τίποτα).

Αναλόγως με το αν το unit που δέχτηκε την επίθεση ήταν o Vanguard ή ένα Rear Guard γίνονται τα ακόλουθα:

Rear Guard : Καταστρέφεται (Retired), οπότε πηγαίνει στο Drop Zone

Vanguard : O παίκτης κάνει Trigger Check και η κάρτα πάει αριστερά του πεδίου στο Damage Zone. Ένα η κάρτα ήταν trigger, πριν πάει στο Damage Zone γίνεται ότι προαναφέρθηκε. Εάν ένα παίχτης έχει 6 Damage στον Damage Zone, τότε χάνει το παιχνίδι!

Εφόσον όλα τα units έχουν επιτεθεί, το Battle Phase έχει τελειώσει και μαζί με αυτό και ο γύρος του παίχτη.

Κι έτσι το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι ένας από τους 2 παίχτες να μαζέψει 6 Damage ή να μην υπάρχει άλλη κάρτα στην τράπουλα του.

 

Τα Units

7

Ένα unit απαρτίζεται από τα παρακάτω μέρη:

  • Grade: Το «επίπεδο» του unit.
  • Trigger: Ειδική ικανότητα της κάρτας η οποία εφαρμόζεται όταν επιτίθεται ο Vanguard ή όταν γίνεται Damage στον Vanguard.
  • Skill Icon: Ανάλογα με το Grade τους, τα units έχουν και κάποια χαρακτηριστική ικανότητα:
    – Boost! : To unit μπορεί να δώσει το Attack Power στον μπροστινό επιτιθέμενο unit (Grades 0 και 1)
    – Intercept! : Το unit μπορεί από την μπροστινή σειρά να καλεστεί στο Guard Zone σαν Guardian! (Grade 2)
    – Twin Drive!: Όταν το unit είναι Vanguard, τσεκάρει 2 κάρτες για Trigger αντί για μία! (Grade 3)
  • Shield: Το Defense Power του unit το οποίο προστίθεται στο επιτιθέμενο Attack Power του unit (αν μια κάρτα δεν έχει Shield, όπως τα Grade 3, τότε δεν μπορεί να καλεστεί στο Guardian Circle)
  • Text: Το κείμενο στο οποίο μια κάρτα λέει τα extra skills της
  • Card Name: Το όνομα της κάρτας
  • Clan: H ομάδα στην οποία ανήκει το unit
  • Race: Η φυλή του unit
  • Critical: O αριθμός αυτός δείχνει πόσο Damage κάνει σε έναν Vanguard όταν πετύχει η επίθεση του συγκεκριμένου unit.
  • Power: To Attack Power του unit.

 

Το πεδίο μάχης

8

 

Πριν πούμε για τα skills των unit, καλό είναι να αναφερθούν τα μέρη του playmat:

  • Guardian Circle : Εδώ καλούνται τα Guardians
  • Trigger Zone : Όταν γίνεται Drive ή Damage check η κάρτα περνάει από αυτό το μεταβατικό στάδιο όπου ελέγχεται το trigger της και μετά καταλήγει στο χέρι ή στο Damage Zone
  • Vanguard Circle

  • Rear Guard Circle

  • Deck : H τράπουλα του παίχτη
  • Damage Zone

  • Soul : Όλες οι κάρτες κάτω από τον Vanguard

Τα skill των units

 

9

 

  • AUTO : Γίνεται αυτόματα στην φάση που αναφέρει η κάρτα
  • ACT : Skill που γίνεται ΜΟΝΟ στο main phase
  • CONT : Εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται, ισχύει μονίμως
  • Counter blast : Κόστος για skill στο οποίο γυρίζεις αριθμό καρτών από το Damage Zone ανάποδα
  • Soul blast: Κόστος για skill στο οποίο αφαιρείς αριθμό καρτών από το Soul στο Drop Zone
  • Soul Charge: Κόστος για skill στο οποίο παίρνεις την 1η κάρτα της τράπουλας και την προσθέτεις στο Soul

 

Φτιάχνοντας την τράπουλα: Κανόνες και Tips

Οι βασικοί κανόνες για την κατασκευή της τράπουλας είναι οι παρακάτω:

  • Η τράπουλα πρέπει να είναι ακριβώς 50 κάρτες
  • Μπορούν να υπάρχουν μέχρι 4 κάρτες με το ίδιο όνομα στην τράπουλα
  • Ο αριθμός των trigger πρέπει να είναι ακριβώς 16.

 

Και τώρα κάποια tips για την κατασκευή ενός deck:
– Το deck καλό θα είναι να έχει κάρτες από ένα clan. Αυτό είναι καλό έτσι ώστε να μην υπάρχει θέμα τα triggers να μην ενεργοποιηθούν

– To deck να έχει ισορροπία στα grades, έτσι ώστε 3ο γύρο να υπάρχει ένα Grade 3 στο πεδίο. Ένας υποδειγματικός αριθμός για κάθε grade είναι : G3 = 8 , G2 = 10, G1 = 15, G0 = 17 (16 triggers και ο Αρχικός Vanguard)

– Sentinels ή Perfect Guards : Σε κάθε clan σχεδόν υπάρχει ένα Grade 1 το οποίο έχει 0 Shield και Skill :

AUTO: [Choose a «Clan» from your hand, and discard it] When this unit is placed on Guard, you may pay the cost. If you do, choose one of your «Clan», and that unit cannot be hit until end of that battle.

 

Αναλόγως με πόσα draw triggers παίζει ένα deck και πόσα Grade 3, ανάλογος είναι και ο αριθμός τους και αυτό γιατί μειώνει τον αριθμό των καρτών που πρέπει να ξοδευτούν στο Guard Zone. Π.χ. σε ένα deck με 8 Grade 3 και 4 Draw Triggers, τα null guards μπορεί να είναι μέχρι και 4, αλλά σε ένα με καθόλου draw triggers o αριθμός 3 είναι ιδανικός.

Γενικά όλα τα παραπάνω είναι τα βασικά αλλά το καλύτερο θα είναι η άμεση επαφή με το παιχνίδι, δλδ. ο ενδιαφερόμενος να δει κάποιους να παίζουν ή με την αγορά ενός trial deck να κάνει κάποια παιχνίδια.

 

Για οποιαδήποτε απορία/παράληψη σχολιάστε και θα λυθεί/συζητηθεί.

 

Μέχρι την επόμενη φορά, καλά παιχνίδια! Have fun!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *